We wcześniejszym poście poinformowałem że zabieram się za 2d a nie za 3d, taki mój wybór. Jako bibliotekę graficzną wybrałem SDL-a który swoje już na koncie ma, z wersji 1.2 – bo tylko ona jest dostępna jako stabilna.
We znaki wdała mi się silnikologia – czyli maniera by zamiast gry stworzyć silnik do gry. Po tym jak 5 razy przepisałem kod na nowo, udało mi się to przezwyciężyć. Co prawda gry jeszcze nie ma, i pewnie jeszcze trochę minie zanim wydam jakąś alphe, ale chciałbym się już teraz pochwalić nad czym pracuje. Mam nadzieje że to mnie zmotywuje do dalszego działania i nie usunięcia kodu źródłowego gry po paru dniach.
Dwarf Quest – bo taka będzie najprawdopodobniej nazwa gry – to gra która gracz będzie dowodził małą grupką krasnoludów – tytułowe dwarfy – które będą musiały wykonać jakieś zadanie – tytułowy quest ;).
Na razie gameplay niech pozostanie tajemnicą, opowiem o nim jak bardziej doszlifuję grę.
Jak można się domyśleć – m.in. po tym co widzicie na dole – coś już zrobiłem. Aktualnie można:
- Dodawać nowe kafelki przez dodanie odpowiedniej informacji w plikach gry bez kompilacji.
I to tyle 🙂 Sądzę że tak do tygodnia będę mieć tą grę bardziej rozbudowaną, więc możecie czekać :P.